اخبار و رویدادهای ترام

ترامی‌ها در دورهمی بهارانه‌ی ترام

18 اسفند 1402

سیتی سنتر

با نزدیک شدن به پایان سال 1402 و شروع 1403، رویدادی در روز جمعه 18 اسفند 1403 در محل سالن همایش سیتی سنتر اصفهان با هدف گردهمایی کارمندان ترام و خانواده‌هایشان و خداحافظی با سال 1402 برگزار شد.

دراین دورهمی علیرضا احمدی ،مدیرعامل گروه ترام، به فراز و نشیب‌هایی که از سال 1386، سال تاسیس ترام، تا به امروز از سرگذرانده اشاره کرد و از همه‌ی همکاران ترام بابت تلاش‌های بی وقفه و حس همدلی و تعلق خاطر به این مجموعه قدردانی نمود.

وی در این رویداد با تشریح معنای احترام (یکی از ارزش‌های کلیدی ترام) افزود، “ما بر این معتقدیم که معنای واژه‌ی احترام را در ترام باید زندگی کرد و رویکرد من از ابتدای تاسیس این مجموعه پرهیز از صحبت‌های شعارگونه بوده است”. علیرضا احمدی واژه‌ی “احترام” را در رابطه با پرسنل، برخورداری از محیط کار امن و چشم نواز، دستمزد متناسب با وظایف، امکانات رفاهی مناسب، مسیر شغلی روشن و رو به رشد و محیط کاری سلامت و شاد ترجمه کرد و با اشاره بر توسعه‌ی خانواده‎‌ی ترام، نوید جذب حداقل 150 نفر نیروی کار در سال 1403 را به خانواده‌ی ترام داد. همچنین وی اعلام کرد در سال 1403، ترام با شروع بهره‌برداری از خط تولید کارتن سازی، به یکی از بزرگترین تولید کنندگان کارتن چندلایه‌ی کشور تبدیل خواهد شد.

حضور ترام در بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ 1402

امسال بیست و سومین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی صنعت چاپ در بهمن ماه 1402 و در تالار وحدت برگزار شد. در این رویداد به رسم هرساله، فراخوانی جهت اطلاع رسانی و دعوت به شرکت در این جشنواره خطاب به کلیه‌ی فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ در ایران، اعم از کلیه‌ی واحدهای چاپی، طراحان گرافیک و مدیران پروژه‌های چاپی ارسال گردید. طی این فراخوان از کلیه‌ی واحد‌های مذکور دعوت به عمل آمد تا با ارسال آثار چاپی و بسته‌بندی خود به دبیرخانه جشنواره جهت بررسی و رتبه بندی در این رویداد شرکت نمایند. در این فراخوان برای شرکت کنندگان امکان شرکت در پنج گروه رشته‌های آثار چاپی مهیا شده بود. این دسته‌بندی شامل: بسته‌بندی، تبلیغات، اوراق امنیتی، چاپ صنعتی و فرایند عملیات تکمیلی می‌شد. از بین 17 مورد الزامات پذیرش آثار در این رویداد چند نکته قابل توجه بود:

  • آثار چاپی می‌بایست از سال 1400 به بعد تولید شده باشند.
  • آثار ارسالی باید از جمله آثار چاپ شده با سفارش مشتری و به معنی تولید واقعی بوده و نمونه‌گیری نباشد.

از آنجایی که این رویداد با هدف شناسایی تولیدکنندگان داخلی آثار چاپی برتر کشور و معرفی آن به تولیدکنندگان هدف در بازار داخل و همچنین کشورهای مجاور انجام می‌شود ترام با هدف یادآوری کیفیت محصولات خود به مشتریان و کلیه‌ی مخاطبین، در این جشنواره شرکت نمود.

در این میان، ترام با بیشترین تعداد آثار برگزیده در دسته‌بندی‌های متفاوت جزو منتخبین بنام مسابقات جشنواره صنعت چاپ و بسته بندی تهران 1402 بود و در گردهمایی اختتامیه‌ی این جشنواره با دریافت تندیس و 4 لوح تقدیر این رویداد را به پایان برد.

از جمله شاخص‌های گزینش آثار ترام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کیفیت بالای عملیات پیش از چاپ، چاپ و استفاده بجا از مواد مصرفی و اجرای صحیح عملیات تکمیلی.
  • کیفیت و دقت در پیش از چاپ، ترکیب تکنیک‌های مختلف چاپ و پس از چاپ و استفاده بجا از رنگ‌های اضافی.
  • به کارگیری تکنیک‌های متفاوت و پرچالش چاپ به صورت همزمان، هماهنگی کامل بین بخش‌های طراحی و چاپ و اجرای عملیات جعبه چسبانی دقیق و بی‌نقص.
  • نوآوری توام با کارایی در طراحی ساختار با هدف ایجاد تمایز برای محصول در بازار.

دربیست چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی ، معدنی و خدماتی سبز، ترام برای دومین سال کارفرمای منتخب صنعت سبز ملی ایران معرفی شد

هرساله این همایش با رویکرد تشویقی برای صنایعی که در جهت توسعه پایدار گام برمی‌دارند، برگزار می‌شود که در این راستا واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که در کنار ایجاد تولید و اشتغال، مسائل زیست محیطی را نیز رعایت می‌کنند، معرفی و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

از جمله اهداف مهم این همایش درسال، همراستا کردن موضوع تولید با کاهش آلایندگی و آسیب، بهبود ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی می‌باشد. امروزه مدیریت انرژی به عنوان یکی از شاخص‌های اختصاصی جهت ارزیابی عملکرد واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، یکی از موضوعات مهم زیست محیطی در سطح جهان محسوب می‌شود که این مساله بخش مهمی از استانداردهای بررسی واحدهای مذکور را از دیدگاه سازمان محیط زیست ایران نیز تشکیل می‌دهد.

به طور کلی تعریف واحدهای برگزیده‌ی صنایع ، معادن و خدمات سبز در سطح ملّی بدین صورت است که واحدهایی امکان برگزیده شدن دارند که در گروه‌ها‌ی صنعتی، معدنی و یا خدماتی مورد نظر، مطابق با ضوابط استقرار صنایع در بین واحدهای منتخب استان، ارزنده‌ترین تلاش را در طول سال برای حفظ محیط زیست انجام داده و بالاترین امتیاز را در گروه خود کسب کرده باشند.

معیارهای کسب امتیاز در این حوزه بالغ بر دوازده مورد می‌باشد که واحدهای مربوطه جهت کسب امتیاز بالاتر ملزم به رعایت موارد ذکر شده به بهترین شکل می‌باشند.

هر ساله از میان گروه‌ها‌ی صنعتی، معدنی و خدماتی فقط ۲ واحد منتخب سبز به عنوان واحد برگزیده انتخاب می شود و ترام با رعایت شاخص های مطرح شده در بیست چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، با امتیاز بالای ۷۰ از مجموع ۱۰۰ امتیاز، افتخار کسب عنوان کارفرمای منتخب صنعت سبز ملی را در سال ۱۴۰۲ از آن خود کرد.

در همین رابطه در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ گردهمایی در سالن همایش‌های استانداری اصفهان با هدف تجلیل و تقدیر از منتخبین همایش ملی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز استان برگزار شد و ترام تنها منتخب صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور از مدعوین این گردهمایی استانی بود.

حضور ترام در پنجمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۱۴۰۲-۲۰۲۳

در سال‌های اخیر توجه به کیفیت و کاربرد بسته بندی در صنایع دارویی، مکمل‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی به طور چشم گیری افزایش یافته است. تولید بسته‌بندی‌های مقوایی متمایز، کاربردی، ممتاز و با‌کیفیت برای محصولات و مکمل‌های دارویی و مواد آرایشی و بهداشتی بخشی از توانایی‌های ترام در ارایه‌ی محصول و خدمات به مشتریان این صنایع است.

نمایشگاه فارمکس با تمرکز بر گردآوری تامین کنندگان محصولات دارویی، درمانی، آرایشی و بهداشتی و ملزومات آن‌ها یکی از رخدادهای هدف گروه ترام بوده است، که امسال در تاریخ ۳۰ مرداد لغایت ۳ شهریور ۱۴۰۲، برای پنجمین بار در محل نمایشگاهی ایران مال تهران برگزار شد. گروه ترام برای دومین سال متوالی اسپانسر استراتژیک این رویداد بود. در این نمایشگاه، گروه ترام با تمرکز بر تشریح اهمیت نقش طراحی بسته بندی، پیاده سازی افکت‌ها و کوتینگ‌های چاپ در برند سازی و موفقیت محصول در بازار، برآن شد تا مجموع خدمات و راهکار‌های ارتقای کارایی و کیفیت بسته‌بندی را برای بازدیدکنندگان و تولید کنندگان صنایع دارویی و آرایشی بهداشتی معرفی کند. شایان ذکر است در این نمایشگاه بالغ بر ۱۵۰۰ بازدید کننده از غرفه‌ی ترام بازدید به عمل آوردند.

حضور ترام در نمایشگاه شیرینی و شکلات 

بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات، ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت تهران ۱۴۰۲

از سال‌‌های ابتدایی شروع کار ترام، حضور صنایع غذایی در بین مشتریان این مجموعه قابل توجه بوده است. ترام با ارایه‌ی‌ طراحی های نوین، متمایز و چشم نواز نقش بسزایی در ارتقای کیفیت چاپ و بسته‌بندی محصولات غذایی در سال‌های اخیر داشته است. جعبه‌های مقوایی، جعبه‌های لمینیتی، جعبه‌های آماده ققسه (Shelf Ready) و پیاده سازی انواع افکت‌ها و کوتینگ‌های چاپ از جمله راهکارهای متمایز گروه ترام است.

با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت در محصولات غذایی، ترام در سال ۱۴۰۰ به طور داوطلبانه موفق به کسب گواهینامه‌ی FSSC 22000 (Food Safety System Certification) شد و در تاریخ ۱۹-۱۶ شهریور ۱۴۰۲ به عنوان تنها دارنده‌ی این گواهینامه در صنعت چاپ و بسته بندی ایران، در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات، ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت تهران حضور پیدا کرد.

در این نمایشگاه ترام، بخشی از توانمندی‌های تیم طراحی خود را با ارایه‌ی نمونه های ساختار بسته‌بندی، جعبه های مقوایی و لمینیتی و همچنین جعبه های آماده قفسه به معرض نمایش گذاشت. در این میان نمونه‌های بسته‌بندی موفق مشتریان که به واسطه‌‌ی راهکارها‌ی متنوع گروه ترام ارتقا پیدا کرده بود در غرفه ترام جلب توجه نمود.

اغلب بازدیدکنندگان غرفه‌ی گروه ترام در این نمایشگاه، صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان محصولات غذایی اعم از خشکبار، شیرینی و شکلات و نان، بستنی و مواد لبنی، کیک و کلوچه، ویفر و بیسکویت، چای و قهوه بودند. همچنین فعالان و تولیدکنندگان دیگر صنایع نظیر صنایع الکترونیکی، ماشین سازی، تامین کنندگان مواد اولیه‌ی بسته‌بندی و … نیز در این نمایشگاه از غرفه‌ی ترام بازدید به عمل آوردند.